TuneList - Make your site Live

Wednesday, April 10, 2013

Bandung Day 5

Ok! Jom kita story hari ke 5 di Bandung. Ekekek aku siap tanya Kak Lin balik eh apa yang kitorang buat hari ke 5 ok  . . tapi aku tak ingat apa yang kitorang buat lepas ke kawah putih sebab takde pic after that trip.

Ke Kawah Putih kami gerak dalam jam 0830 am kot >< Perjalanan lebih kurang macam nak ke Puncak tapi    Kawah Putih nie dekat sikit la, so takde la rasa cam makan masa sangat kan . . ahaha

Otw ke sana korang akan terpegun la kejap tengok sawah padi and pokok bawang k . . nie bukan kecik punya pokok bawang, nie jenis had besar macam orang korea selalu masukkan dalam stew kimchi. Ha! awat tetiba mention korea nieh! APAKAH??Ahaha Alright! tak payah banyak type just enjoy the picchaa k!

nie bukan padi tau tapi pokok bawang

nie baru padi

bawang pokok bawang!

sawahpadi

Cantik kan view dia?hehe sebelum naik ke Kawah Putih korang akan diminta beli mask tapi diorang tak paksa pun suh ko beli. But if korang dah turun ke Kawah Putih mesti korang rasa betapa perlunya mask tuh okehh. Sebabnya belerang kat situ sangat la kuat sampai ko leh terbatuk-batuk and mengalir air hidung kuikuikui ok jom kita enjoy pic Kawah Putih laks . .  are you ready?jom!

otw turun . . tuh tgk kat belakang tuh! cantik kan?




Kak Gee nak ke mana tue?

oh! saraghae . . tangan tak sampai~ngee~






so korea!








wah kabus!

Aku tak tau apa yg kitorang tgh buat . . yg pasti bkn mencari kerang ke ketam ye.apa yg lucu tah!

kikiki tak sempat!



saintis la sangat!





classic sgt!

makcik nak pegi mana?


candid la sgt!
Ok. dah tengah hari camtu kitorang pun dah gerak nak pi cari makan and terus ke FO, hajat nak ke Heritage shopping baju shejukk. Beberapa pic otw turun dari Kawah Putih.








Selepas ke Kawah Putih kitorang bergerak ke Jalan Riau serbu FO . . focus aku ke Heritage je sebab baju sejuk situ murah sehh. Sebelum tue makan tengah hari kat mane ye?hmm Simpang Raya gaks kot . . then baru jelajah FO. Semua FO kat situ kitorang masuk tapi yang menariknya TheSecret macam nak masuk club! kikiki Dah perabis duit, kami repeat dinner di Stone Cafe, konon nak jumpa si Firman tapi nan hado! orang lain laks yang nyanyi. Adess sore dia aku rasa cam nak sumbat mic tu dalam molot je. Hangen kejap!

Meh tengok menu kami makan meh.


Kak Gee watpe tue


Kak Gee weh . . ko dah mcm menjampi Kak Shida ekekek
Tue je yang kami buat untuk hari ke 5. So tunggu la story last day kami di Bandung ye. Tah bila laks aku nak type ahaha maleh aku. Bye!

2 comments:


  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete
  2. Assalamulaikum Wr, Wb, Tuan / Puan

    Bandung Jakarta Sewa Kereta, Drop Off Airport Bandung, Drop Off Airport Jakarta
    Kami menawarkan kereta yang baik dan selesa untuk sewa dengan pengalaman dan pemandu mesra dalam mengendalikan pelancong. Mutiara Bandung sewa kereta menawarkan beberapa pakej untuk kereta sewa tempatan yang anda boleh pergi ke mana-mana sahaja di Bandung.

    Anda boleh melawat beberapa tempat menarik di Bandung dengan menggunakan perkhidmatan yang menyediakan kereta yang dikhaskan untuk di sewa di Bandung, dan anda boleh memilih kereta yang sesuai untuk anda gunakan di Bandung. Anda hanya menulis e-mel kepada kami atau hubungi kami, pemandu kami dengan kereta yang anda perlukan akan mengambil anda di mana-mana di Bandung.

    Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
    Hubungi kami Bilangan +62 838 2178 9103 ( Whats app bersedia ) atau email: icanyorke@yahoo.com

    Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej) Bandung Dalam Bandar

    Kereta Taip Daily/14 jam
    Suzuki APV ( 7seat ) Rp 450,000

    Toyota Avanza ( 6seat ) Rp 450,000

    Toyota Innova ( 7seat ) Rp 600,000

    KIA Pregio ( 10seat ) Rp 650,000

    Isuzu Elf ( 11-15 tempat duduk ) Rp 750,000

    Isuzu Elf Long 16 tempat duduk IDR 950,000

    * semua dalam pakej termasuk pemandu, petrol, tol, makan pemandu.

    Pemandu Bandung Sedia Perjalanan dengan Anda. Pemandu Bandung berpusat di Bandung. Pemandu bersedia untuk menerima banyak pesanan. Mereka boleh menyediakan banyak jenis kereta. Dari minivan kecil sederhana sehingga bas besar. Harga kereta boleh dipratonton dalam harga kereta lengkap. Harga termasuk kereta, pemandu , petrol, letak kereta dan tol. Kebanyakan pemandu Bandung tahu sedikit bahasa Inggeris. Mungkin anda memerlukan panduan berbahasa Inggeris juga. Pemandu Bandung boleh menyediakan keperluan anda semasa perjalanan. Malah bagi pakej makan. Dengan Pemandu Bandung anda membayar harga hanya untuk menyewa kereta , perkhidmatan pemandu dan petrol dalam satu harga. Anda juga boleh hanya membayar kereta dan pemandu tanpa petrol jika anda want.Anything yang tidak disebut di sini boleh dibincangkan dengan lebih lanjut melalui e-mel jika anda memerlukan destinasi yang berbeza. pemandu berbahasa Inggeris yang tahu Bandung juga
    Anda boleh berbincang tentang di mana untuk pergi dan mencari hotel yang anda suka apabila tiba di Bandung. Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami espescially jika anda kali pertama di Bandung.

    Harga murah untuk mengupah pemandu di Bandung adalah 450,000 WPI. Ia adalah untuk Bandung bandar pelancongan. Harga termasuk pemandu, petrol, tol, kenderaan , makanan pemandu dan lain-lain Anda membayar terus kepada pemandu apabila anda sedang duduk dalam kereta. Ini bermakna pembayaran pada hari pertama lawatan. Anda juga boleh membayar di akhir lawatan . Kadang-kadang pada akhir hari.

    Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.


    CALL / hubungi / sms / Nego / konsultasi percuma :
    HP / SMS / CALL : +62 83821789103
    WhatsApp : +62 83821789103
    email: icanyorke@yahoo.com

    ReplyDelete