TuneList - Make your site Live

Sunday, March 24, 2013

Bandung Day 4

Day 4 masanya kita ke Puncak yang memuncak !!! ahaha Hari nie hari Selasa, kami ke Puncak, Bogor utk ke Taman  Safari yang sangat la best! Safari atas gunung? sangatlah peliks dan jakun kan.. Perjalanan ke sana bak kata Pak Kuwat makan masa dalam 2-3jam sebab tue perlunya pergi hari biasa . . kalau pi hari sabtu ahad emang lah lagi berejam-rejam kerana org Jakarta suka ke sini.

Sepatutnya pagi tue kitorang gerak dalam pukul 8.30a.m tapi sebab pagi tue hujan so, tunggu Pak Kuwat tak sampai-sampai lagi . . syok tidur gamaknya! kikiki jahat aku. Kitorang gerak dalam pukul 9.30 sampai kat atas tue dalam 12.30 ke pukul 1 camtu. Aku dah kabor yg aku tak bleh jejalan makan masa yg membuang masa nie...hati aku tak bleh sabar! ahaha rasa nak berangin je . . . tambah tengah bendera merah. oopps!

Sampai kat pekan Puncak tue kami berhenti isi perut sat makan tengah hari kat resto padang kati situ. Lega sikit perut aku yg panas nie hehe Otw nak naik ke Safari tue . . sebelah kiri ko berderet org jual carrot untuk bagi makanan menatang dalam safari nanti. Kitorang beli gak la berapa Rp tak hengat laks.

Ok! Gambar dlm taman tema safari tue sendiri tak ada sangat sebab bateri camera abis! so bergantung pada camera hp yg tak seberapa ahaha. Enjoy the picchaa!
sepanjang perjalanan disajikan dgn sawah padi


bertengkat-tengkat sawah padi ko! terpegun jap.

nampak gunung diselaputi kabus tuh?kitorang kat atas tue la jap lg

lepas padi..dihidangkan laks dgn ladang teh..nak sampai dah nie

dari atas boleh nampak sawah padi

teh! daun teh!

isi perut! sebelum isi perut nate ahaha

bertambah aku...sbb lapar yg amat!

gelojoh nate nie

makan ko makan!

chomeyy ngat!

sama...tp tak serupa

chantek ko

adventure tak?siap harung sungai bagai! ahaha



ehem sedapnya tido! naseb ko tido kan...
theatre nie ada show badut n gimnastik. best!

time nie ada show burung n mcm-mcm nate lain
Dalam nie macam taman tema la..ada taman burung, taman haiwan, rumah hantu, roda ferries n mcm-mcm games lagi la! sebab hari dah petang n hujan pun dah mula turun..kitorang terus la nak balik n cari mkn malam. Otw turun tue sempat la singgah kat check point puncak untuk tengok view puncak kan.. tapi dgn hujan renyai-renyainya dgn angin yg kuatnya..mana tahan duk lama-lama! sejuk! tak nampak apa pun! berkabus!

kat checkpoint sejuk!


Sampai Bandung dah gelap . . . dalam pukul 8 kot so terus cari makan. Singgah makan di chinese resto, kat sini aku guna kartu sbb cash money aku dah abis. ahaha

Apa yang boleh aku describe pasal puncak adalah cukup sekali je ko pegi if ke Bandung. Tak perlu kot repeat for next time ahaha sebab aku seorang yg tak sabar menunggu, paneh bontot aku hokeh! tangkuban aku bleh terima hehe kalau nak repeat pun drop ler aku kat mana-mana FO..balik dari puncak jgn lupa jemput aku ahaha!

Ok cukup-cukup sudah aku update. Tunggu la minggu depan laks! Memang update seminggu sekali pung! letih wohh... ahaha pemalas!

No comments:

Post a Comment